heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)

heros studio(فرصتي براي دوستداران انيميشن)
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان anime studio و آدرس heros-studio.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 در سومین فیلم میکی ماوس دیزنی تصمیم گرفت گام جسورانه ای بردارد و به Steamboat Willie صدا اضافه کند. کارتون با پس زمینه موسیقیایی ساده ای همراه شد. 


توزیع کننده های فیلم به ایده دیزنی خندیدند. سرانجام یکی از آنها، Pat Powers فیلم Steamboat Willie را در سینماها اکران کرد. این اولین کارتون میکی ماوس بود که اکران می شد. تماشاگران فیلم را تحسین کردند و ناگهان دیزنی در انیمیشن به موفقیتی بزرگ دست یافت. در سال 1935 نیویورک تایمز میکی ماوس را معروفترین و محبوبترین تصویر بین المللی آن زمان خواند. در ضمن دیزنی از انتقادهایی که او را کارتونیستی با توانایی معمولی معرفی می کردند، رنج می برد. (Iwerks مسوول اصلی طراحی میکی ماوس و سایر شخصیتها بود.) 

در دهه 1930 کمپانی والت دیزنی کارتونهای فراوانی را با حضور میکی ماوس و شخصیتهای مکمل همراهش دانلد داک، پلاتو و گوفی و نیز سری Silly Symphonies ، کارتونهای کوتاه همراه با موسیقی کلاسیک یا موسیقی کارل استالینگ موسیقی دان برجسته ای که موسیقی متن بسیاری از بهترینهای دیزنی و برادران وارنر را ساخت، تولید کرد. یکی از این کارتونها Flowers and Trees در سال 1932 بود که اولین کارتون ساخته شده تکنی کالر با سه رنگ بود و نیز اولین کارتونی بود که جایزه اسکار دریافت داشت. محبوب ترین کارتون Silly Symphonies کارتون The Three Little Pigs در سال 1933 بود که اسکار دیگری را از آن خود کرد. 

پروژه های میکی ماوس سرمایه کافی برای سایر برنامه های والت دیزنی از قبیل ساخت چندین فیلم بلند و پیشرفت در فیلمهای تکنی کالر به همراه داشت. اولین فیلم بلند دیزنی با نام سفید برفی و هفت کوتوله در سال 1937 اکران شد. سفید برفی انقلابی در صنعت انیمیشن به وجود آورد و ثابت کرد که انیمیشن می تواند وسیله مناسبی برای نمایش داستانهای بلند باشد. دیزنی از رئال بودن انیمیشن حمایت کرد که مخالف سبک آنارشیست دیگر استودیوها بود. صحنه های کارتونهای دیزنی مانند فیلمهای معمولی درست شده و فریم بندی می گشتند و جنبه سورئال شخصیتها در کمترین میزان حفظ می شد. گرچه به همین خاطر منتقدان معترض بودند که دیزنی تجربه گرایی را کمرنگ می کند ولی در موفقیت سفید برفی و فیلمهای انیمیشن بعدی شکی نیست.

انیمیشن بلند "پینوکیو" (1940) با شخصیتهای پیچیده و ارائه جزییات دقیق احتمالاً عالی ترین دستاورد دیزنی است. فانتازیا (1940) که شامل چند سری تصاویر انتزاعی ترکیب شده با موسیقی های کلاسیک بود همچنان مورد بحث است. دامبو (1941) و بامبی (1942) نیز به عنوان کارهای عالی شناخته می شوند که این به خاطر به کارگیری شگردهایی است که دیزنی اولین بار در پینوکیو از آنها استفاده کرد مثل موسیقی، کمدی، غم انگیزی، ماجراجویی، وحشت حقیقی. عنصر آخر جزیی از فیلمهای بلند دیزنی بود. از دیگر فیلمهای بلند کمپانی Saludos Amigos در سال 1943 رامی توان نام برد. 

در سال 1941 با اعتصاب 3 ماهه انیماتورهای استودیو، دیزنی با مانع بزرگی مواجه شد. خود دیزنی وارد عمل شد و بسیاری از انیماتورهای سطح بالای استودیو وادار به استعفا شدند. حالت پرشور استودیو ضعیف گشته و در دهه بعد کمپانی کارهایی با سطحی پایین تر از پینوکیو یا دامبو تولید کرد و به جای آن بر ساخت کارتون کوتاه، مستند طبیعی و فیلمهای بلند با ترکیب فیلم و انیمیشن مانند The Three Caballeros در سال 1945 و Song of the South در سال 1946 متمرکز شد. کارتونهای بلندی مانند سیندرلا (1950)، آلیس در سرزمین عجایب (1951) و پیتر پن (1953) با نیروی خوبی ساخته شدند ولی بسیاری احساس کردند که این فیلمها از در حد و اندازه فیلمهای اوایل دهه 40 نیستند. "لیدی و ترامپ" (1955) بازگشت فرم به شکل سابق بود ولی توجه دیزنی به شکل فزاینده ای به فیلمهای بلند، تولیدات تلویزیونی و پارک تفریحی جدیدش، Disneyland که در سال 1955 در Anaheim کالیفرنیا افتتاح شد، اختصاص داشت. در همین حین دیزنی کمپانی پخش کننده جدیدی به نام Buena Vista را تاسیس کرد تا کنترل کامل بر روی فیلمها و بازار آنها را تضمین کند. 

در سال 1955، دیزنی به رویای دیگری، جامه عمل میپوشاند: ساخت پارک بزرگ تفریحی "دیزنی لند". "دیزنی لند" که در منطقه آناهایم (واقع در جنوب لس آنجلس) ساخته شده است، در تاریخ 17 ژوئیه 1955 گشایش یافت. گروه های شبکه های تلویزیونی در صحنه حاضر بودند تا لحظه به لحظه مراسم گشایش را در حالیکه حدود سی هزار میهمان، خیابان اصلی را پر کرده و به گشت زدن در دورترین نقاط پارک مشغول بودند، گزارش کنند. میلیونها نفر دیگر در منازل خود از طریق تلویزیون به تماشای مراسم نشسته بودند. تا کنون برای هیچ تشکیلات تفریحی، چنین تبلیغی نشده بود، و "دیزنی لند" یک شبه تبدیل به پدیده ای ملی شد. 

"دیزنی لند" دنیایی بود برای خانواده ها، جایی که میشد در تمام طول روز، بگونه ای سیری ناپذیر، دوباره و دوباره از آن دیدن کرد. بازدیدکنندگان میتوانستند ساعتها به پرسه زدن در خیابان اصلی و تماشای مغازه های آن بپردازند. آنچه میان "دیزنی لند" و دیگر شهر بازیها تفاوت میگذاشت، این حقیقت بود که "دیزنی لند" شبیه پشت صحنه استودیوهای فیلمبرداری بود. 

رشد دیزنی در خلال دهه های 1950 و 1960 ادامه داشت. برنامه های تلویزیونی موفقی مانند میکی ماوس کلاب، زورو و والت دیزنی تقدیم می کند، که با نامهای مختلفی (مانند Walt Disney's wonderful World of Color و The Wonderful World of Disney ) و در وقفه های زمانی مختلف در ابتدای قرن 21 همچنان تولید می شد، در این زمان ساخته شدند. انیمیشن های بلند باکیفیتی مانند زیبای خفته (1959)، 101 سگ خالدار (1961) و Winnie the Pooh and the Honey Tree در سال 1965 و نیز فیلمهای بلند خوبی مانند 2000 فرسنگ زیر دریا (1954)، Old Yeller در سال 1957، Darby O'Gill and the Little People در سال 1959، The Absent-Minded Professor در سال 1961 و The Incredible Journey در سال 1963 در همین دوره ساخته شدند. بهترین فیلم بلند والت دیزنی ماری پاپینز (1964) بهترین دستاورد هنری استودیو در دوره ای 20 ساله اعلام شد. این فیلم برنده 5 اسکار شد از قبیل اسکار بهترین هنرپیشه زن برای جولی اندروز و در 7 رشته دیگر نامزد دریافت جایزه گشت. 

به خاطر تخصص گرایی دیزنی و استفاده از با کیفیت ترین تکنی کالر، فیلمهای او از نظر فنی و خلاقیت هنری در رده های بالا قرار داشتند. همچنین او دستی در دیگر پروژه ها داشت از قبیل Audio-Animatronics يا همان رباتهای خودکار و مجموعه تفریحی فلوریدا که بعداً تبدیل به Walt Disney World شد و دیزنی لند را کامل کرد. 

دیزنی با استانداردهای هالیوودی هیچ وقت فردی پولدار به شمار نمی رفت. دلیل مهم آن این بود که او برای کمال ارزشی بیش از منفعت قایل بود. وی می گفت: "من برای کسب درآمد فیلم نمی سازم. من پول به دست می آورم تا بتوانم فیلمهای بیشتری بسازم." وقتی والت دیزنی در 15 دسامبر 1966 به خاطر سرطان ریه از دنیا رفت کمپانی در آشفتگی مالی به سر می برد ولی اقداماتی که پیش از مرگ طرح ریزی کرده بود آینده کمپانی را بیمه کرد. در سال 1965 وی 43 جریب زمین بایر برای جاه طلبانه ترین پروژه خود Walt Disney World Resort در مرکز فلوریدا خرید. "روی دیزنی" سرپرستی این پروژه را به عهده گرفت و این پارک در سال 1971 افتتاح شد. 

کمپانی در دهه 1970 و 80 فیلمهای اندکی تولید کرد و بیشتر درآمد خود را از توزیع فیلمهای قدیمی و Disney World ، که یکی از بزرگترین مراکز توریستی دنیا شد، کسب می کرد. در سال 1977 انیماتورهای بزرگی مانند Don Bluth ، Gary Goldman و John Pomeroy از کمپانی بیرون رفتند و تلاشهای بعدی دیزنی مثل انیمیشن بلند The Fox and the Hound در سال 1981 در به دست آوردن جادوی روزهای طلایی استودیو ناکام ماند. 

Ron Miller داماد دیزنی مسوول حیات مجدد دیزنی بود. او در اوایل دهه 1980 خط تولید کمپانی را وسیع تر و Touchstone Pictures ، شرکتی فرعی که به تولید فیلم برای مخاطبین بزرگسال اختصاص داشت را تاسيس كرد. این شرکت برخی از موفق ترین فیلمهای دهه 1980 و 90 را ساخت مثل Splash در سال 1984، The Color of Money در سال 1986، Three Men and a Baby در سال 1987، Who Framed Roger Rabbit? در سال 1988، صبح بخیر ویتنام در سال 1987، انجمن شاعران مرده در سال 1989، Pretty Woman در سال 1990، Father of the Bride در سال 1991، Ed Wood در سال 1994 و The Horse Whisperer در سال 1998. دیزنی به منظور حفظ تصویر تولید کننده سرگرمی خانوادگی از نام خود را بر محصولات Touchstone استفاده نکرد. 

Michael Eisner به دنبال مشاجره کارگردانان در سال 1984 قدرت را از میلر گرفت و به ریاست کمپانی رسید و فصل جدیدی از توسعه فرمانروایی دیزنی آغاز شد. کمپانی دو شرکت فرعی دیگر را به مجموعه های خود افزود، تاسیس Hollywood Pictures (که اختصاص به تولید فیلم برای نوجوانان و جوانان داشت) در سال 1989 و خرید Miramax Films در سال 1993 (تهیه کننده فیلمهایی مانند پالپ فیکشن (1994)، گود ویل هانتینگ (1997) و شکسپیر عاشق (1998).) 

 

دهه 1990 از نظر تجاری برای دیزنی موفق ترین دهه بوده است. منادی شکوفایی مجدد اکران The Little Mermaid در سال 1989 بود، انیمیشن بلندی که به عنوان بهترین دستاورد دیزنی در بیش از 40 سال از آن یاد می شود. به دنبال آن انیمیشن های موفقی اکران شدند مانند دیو و دلبر (1991)، علاءالدین (1992)، شيرشاه (1994)، گوژپشت نوتردام (1996) و فانتازیا 2000 (1999). کمپانی با فیلم Tron در سال 1982 انیمیشن کامپیوتری را آزموده بود و با فیلمهای بسیار موفق داستان اسباب بازي (1995) و داستان اسباب بازي 2 (1999) به پتانسیل این فن آوری پی برد. فیلمهای بلند نیز با موفقیت روبرو شدند به ویژه 101 سگ خالدار (1996). 

Robert Iger در سال 2000 به ریاست کمپانی رسید. در همین سال انیمیشن های بلند Dinosaur و The Emperor's New Groove به نمایش درآمدند. در سال 2001 Atlantis: The Lost Empire و کمپانی هیولاها اکران شدند. در سال 2003 فیلم دزدان دریایی کاراییب: نفرین مروارید سیاه اکران شد. در همین سال پیکسار توزیع فیلمهای انیمیشن دیزنی را متوقف کرد. انیمیشن برادر خرس و انیمیشن کامپیوتری در جستجوی نموی پیکسار نیز توسط دیزنی به نمایش درآمدند. 

در سال 2005 باب ایگر به ریاست کل کمپانی رسید و جای مایکل ایسنر را گرفت. Chicken Little و وقایع شماری نارنینا اکران شدند. از دیگر کارهای اکران شده دیزنی Cars در سال 2006، دزدان دریایی کاراییب 2 (2006)، دزدان دریایی کاراییب 3 (2007)، Ratatouille در سال 2007، این فیلم اسکار بهترین انیمیشن بلند را از آن خود کرد، Enchanted در سال2007 و WALL-E در سال2008 را می توان نام برد. 

استودیوهای والت دیزنی: 

فیلمهای دیزنی تحت عنوان Walt Disney Pictures که شامل استودیوهای ذیل می باشد توزیع می شوند: استودیوی انیمیشن دیزنی، Pixar Animation Studios and Disney toon Studios ، Touchstone Pictures ، Hollywood Pictures و Miramax Films .


استودیوی انیمیشن والت دیزنی Walt Disney Animation Studios : 

از عناصر کلیدی کمپانی والت دیزنی است و قدیمی ترین استودیوی انیمیشن موجود در جهان است. این استودیو در بربنک کالیفرنیا واقع شده است.



دستاوردها: 

استودیوی انیمیشن دیزنی با نوآوری در صنعت انیمیشن شهرتی قابل ملاحظه به دست آورده است. برخی از این نوآوری ها عبارتند از:


- دوربین Multiplane ، چند سطحی (در سفید برفی ولی این دوربین اولین بار در انیمیشن کوتاه برنده اسکار The Old Mill استفاده شد.) 
- انیمیشن با جلوه های ویژه رئال و شخصیت پردازی انسانی (در سفید برفی) 
- پروسه های پیشرفته برای ترکیب فیلم زنده و انیمیشن با استفاده فیلم رنگی (در The Three Caballeros) 
- استفاده از زیروگرافی در انیمیشن برای انتقال طراحی ها به ورقهای cel (این روش در 101 سگ خالدار پیشرفت یافت ولی اولین بار در صحنه های اندکی از زیبای خفته آزمایش شد و در انیمیشن کوتاه نامزد اسکار Goliath 2 به صورت کامل استفاده شد.) 
- استفاده از متدهای تمام کامپیوتری برای نقاشی، آهنگسازی و ضبط انیمیشن بلند با سیستم CAPS - Computer Animation Production System 

ازجمله دیگر دستاوردهای درخشان استودیو: 

- اولین انیمیشن بلند تنی کالر - سفیدبرفی و هفت کوتوله 
- اولین تصویر متحرک با صدای استریوفونیک - فانتازیا 
- اولین انیمیشن بلند در CinemaScope - لیدی و ترامپ 
- اولین انیمیشن بلند با CGI – The Black Cauldron 
- اولین انیمیشن بلند با استفاده وسیع از انیمیشن کامپیوتری CGI – اولیور و کمپانی 
- اولین انیمیشن با استفاده از رنگ دیجیتال – The Little Mermaid 
- اولین و تنها انیمیشن نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم – دیو و دلبر 

لیست انیمیشن های کوتاه برنده جایزه اسکار ساخته کمپانی دیزنی: 

2001: For the Birds (محصول استوديو پيكسار)

1997: Geri's Game (محصول استوديو پيكسار)

1988: Tin Toy (محصول استوديو پيكسار)

1969: It's Tough to Be a Bird

1968: Winnie the Pooh and the Blustery Day

1954: Toot, Whistle, Plunk and Boom

1942: Der Fuehrer's Face

1941: Lend a Paw

1939: The Ugly Duckling

1938: Ferdinand the Bull

1937: The Old Mill

1936: The Country Cousin

1935: Three Orphan Kittens

1933-34: Tortoise and the Hare

1932-33: Three Little Pigs

1931-32: Flowers and Trees



پارکها و اماکن تفریحی: 
پارکها و تفرجگاههای دیزنی تنها محلی برای شخصیتهای محبوب دیزنی نیستند بلکه "مکانی هستند که آرزوها تحقق می یابند." اولین تفریحگاه توسط خود والت دیزنی در سال 1952 ساخته شد که امروزه با نام Disneyland Park در Anaheim کالیفرنیا شناخته می شود. 

از آن زمان پارکها و تفریحگاههای دیزنی توسعه یافته اند از جمله Disney Cruise Line (خط دریایی دیزنی)، هشت کلوب تفریحی دیزنی (با بیش از 100000 عضو)، Adventures by Disney (سفر به سراسر دنیا با تور دیزنی) و پنج تفرجگاه در 3 قاره دنیا (شامل 11 پارک که برخی از آنها متعلق به شرکتهای مستقل هستند): 

تفرجگاه دیزنی لند، Anaheim کالیفرنیا 
تفرجگاه جهانی والت دیزنی، Lake Buena Vista فلوریدا 
تفرجگاه دیزنی توکیو، Urayasu شیبا 
تفرجگاه دیزنی لند پاریس، Marne La Valle فرانسه 
دیزنی لند هنگ کونگ، Penny's Bay جزیره لانتو 

 

منبع : انیمیک

a.s

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:0 ] [ علي اصغر.ث ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به اين وبسايت خوش آمديد. ما دوست داريم در راستاى پويانمايى فعاليتمان را سازماندهى و با جديت شروع كنيم اگر مايل به همكاري با ما هستيد دستتان را به گرمى مي فشاريم. لطفا نظرات گرانبهاي خود را براي ما بفرستيد تا ما بتوانيم بهترين باشيم با تشكر {مديريت}
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 303003
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


IranSkin go Up
قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو